Croaziera pe Yangtze
Unul dintre obiectivele mele atunci când am mers în China a fost sa vad celebrul “Three Gorges” de pe fluviul Yangtze. Modul de a-l vedea a fost o croazieră pe Yangtze. M-am dus pentru o excursie de trei zile de la Chongqing la Yichang. Cea mai mare parte a călătoriei a fost realizata cu ajutorul unei nave de croazieră. Nu-mi imaginez această navă ca fiind o navă de lux cu toate acestea. Pentru chinezi aceste bărci sunt adesea singura modalitate de a iesi din satul lor.Nava avea unele cabine de lux pentru turisti și restul navei cu cabine standard, care sunt folosite de chinezi, cu dușuri și băi comune.
Din momentul în care ajungi la docuri, portarii încearca să te convingă să iti preia ei bagajele. E greu să-i convingi ca ai angajat deja un hamal. Sa iti iei rucsacul pe navă ar fi o infracțiune pentru acești oameni. Portarii transporta, de asemenea, restul de “sarcină” a navei – produse alimentare și alte bunuri. Totul este încărcat manual. E interesant să te afli pe navă și sa urmăresti procesul de încărcare – este nevoie de mai multe ore.
Pe parcursul celor trei zile, nava se oprește de mai multe ori, pentru a permite turistilor sa viziteze un sat mic, un templu – pentru chinezi acesta este locul în care trebuie să încarce sau să descarce bunurile sau locul de destinatie. Cele mai multe dintre satele mici vor dispărea pentru că nivelul apei va crește cu 135 de metri atunci când barajul de pe Yangtze va fi finalizat. Milioane de oameni vor fi relocati din cauza acestui baraj. De-a lungul fluviului puteți vedea deja blocuri de locuințe albe, care vor deveni, noile case ale acestor oameni. Casele lor actuale vor fi “demontate” piatră cu piatră. Nimic nu este pierdut aici. Ceea ce m-a frapat însă a fost cantitatea de deșeuri de pe râu. De fapt, întregul râu este o groapa de gunoi plutitoare. Toată lumea arunca gunoiul de pe nava în râu!
O atractie principala este vizita la Three Gorges. Acestea sunt chei foarte înguste, cu un nivel de apă superficial. Este nevoie de ambarcațiuni de mici dimensiuni pentru a le vizita. De asemenea, am mers într-un tur cu una dintre aceste ambarcațiuni de mici dimensiuni. Obiectivele turistice sunt spectaculoase. S-a întâmplat de câteva ori ca barca s-a blocat – iar echipajele au folosit bastoane Bambo pentru a păstra barca pe linia de plutire. Toată lumea a trebuit să coboare. Se pare că barca noastră a avut o problemă de motor. Când am ajuns pe malul râului barca a plecat pentru piese de schimb … Am fost lăsati singuri în mijlocul pustietății. O jumătate de oră mai târziu, barca a ajuns din nou și am putut merge mai departe.
După această excursie interesantă, am urcat din nou in nava mare pe Yangtze. Insa nu a fost posibil: nava a avut o problemă de motor și nu a putut să plece! Dupa 8 ore, cateva beri și distracție într-un bar de karaoke, nava a plecat în cele din urmă . Aceasta a fost deja târziu, seara. În miez de noapte m-am trezit de sunetul unui clopot. Am ieșit din cabină și a văzut că ne aflam într-un sistem de blocare gigant. Aceasta a fost o blocare temporară de un kilometru lungime, care era construita din cauza proiectului barajului. Yangtze este blocat aici de un baraj temporar și navele trebuie să folosească această blocare pentru a merge mai departe. Câteva ore mai târziu am putut merge pe uscat.
Dar a venit un eveniment mai mare- excursia la proiectul barajului. Acesta este într-adevăr proiectul cel mai gigant pe care l-am vazut vreodata. Un oraș complet este construit unde trăiesc muncitorii din construcții, locuințele au 50.000 de oameni în total. Barajul in sine este de necrezut. Camioane gigant sunt depasite de zidurile barajului. Praful si pietrele din întreaga zonă iti estompeaza vederea. Cizmele mele negre erau acoperite cu praf alb când am plecat de la baraj. Ca turist ai doar acces limitat in acest loc. Există, evident, o mulțime de gardieni și nu le place sa vada ca fotografiezi.