Comunica eficient!

Utilizarea eficientă a limbajului trupului joaca un rol-cheie în comunicarea eficientă. Iata zece sfaturi de la echipe de coaching din întreaga lume:
1. Pentru a întări încrederea  presupune o pozitie care transmite putere
Cercetatorii de la Harvard și Columbia arată că pur și simplu mentinerea corpului in pozitie expansiva, reprezinta putere (pe spate, cu mainile in spatele capului și picioarele pe un birou, sau în picioare, cu picioarele și brațele întinse larg), pentru cel puțin două minute stimulează niveluri mai ridicate de testosteron-hormonul legat de putere și nivelurile de dominanță-și mai mici de cortizol, un hormon de stres.
Încercați acest lucru atunci cand va simtiti sub presiune, dar doriti să pareti a fi increzatori. In plus fata de faptul ca provoaca schimbari hormonale la barbati si femei, aceste atitudini duc la sentimente sporite de putere și o toleranță mai mare pentru risc. De asemenea, studiul a constatat ca oamenii sunt mai des influențati de modul în care acestia simt despre tine decât de ceea ce spui.
2. Pentru a spori comunicarea, arata ca asculti
Dacă vrei ca oamenii să vorbească, nu fa altceva în acest  timp. Evita tentatia de a verifica mesajele text, verifica ceasul, sau verifica modul în care ceilalți participanți reacționează. În schimb, concentreaza-te pe cei care vorbesc prin rotirea capului și trunchiului pentru sta fata in față în mod direct și prin contactul vizual. Apleacă în față, capul, și înclina capul și alte modalități de non-verbale pentru a arăta ca le acorzi atenție. Este important să asculti oamenii. Este la fel de important să te asiguri că știu că sunt ascultați.
3. Pentru a încuraja colaborarea, înlătura barierele
Obstacolele fizice sunt deosebit de dăunătoare pentru eforturile de colaborare. Iar ceva care blochează opinia sau formeaza o bariera intre tine si restul echipei trebuie contracarat. Chiar și în timpul pauzei de cafea, să fiti conștienți de faptul că s-ar putea crea o barieră într-un mod care pare deliberat pentru a bloca corpul sau distanța de alții.

 

 

Comunica eficient!

4. Pentru a te conecta instantaneu cu cineva, da mâna
Atingerea nonverbala e cea mai primitiva și puternica. Atingand pe cineva pe braț, mână, umăr 1/40 dintr-o secundă creează o legătură umană. La locul de muncă, atingerea fizica si caldura sunt stabilite prin tradiție, dialog de confirmare, iar acest contact tactil face o impresie de durată și pozitiva. Un studiu privind strângerile de mână a arătat că oamenii au de două ori mai multe sanse isi aminteasca de tine dacă ai da mâna cu ei. Cercetatorii au descoperit ca oamenii reacționează la cei cu care dau mâinile prin a fi mai deschisi și prietenosi.
5. Pentru a stimula sentimente bune, zâmbeste
Un zambet autentic stimuleaza nu numai propriul sentiment de bunăstare, se spune, dar de asemenea, ii anunta pe cei din jur ca esti abordabil, cooperezi, și esti de încredere. Un zambet autentic încrețește ochii, luminează fața, și dispare încet. Cel mai important, zambind direct influențează modul în care alte persoane raspund la tine. Cand zambesti la cineva, ti se zambeste aproape întotdeauna în schimb. Și, pentru că expresiile faciale declanșeaza sentimentele corespunzătoare, zâmbetul schimba de fapt, starea emoțională a persoanei într-un mod pozitiv.
6. Exerseaza expresii și poziții
Atunci cand clientii sau colegii de afaceri imita inconștient limbajul trupului, este modul lor de a spune nonverbal ca te plac sau sunt de acord cu tine. Când exersezi in oglindă aceasta poate fi o parte importantă de a construi un raport și cultivarea sentimentelor de reciprocitate. Oglindirea începe prin observarea gesturilor faciale și corporale apoi subtil lasa corpul să faca expresii și poziții similare.

 

Comunica eficient!

7. Pentru a îmbunătăți discursul, foloseste-te pe mâini
Imagistica creierului a aratat ca o regiune numita zona Broca,  importanta pentru vorbire, este activa nu numai atunci când vorbim, dar si atunci cand gesticulam cu mâinile noastre. Deoarece gestul este integral legat de vorbire, gesturile pot alimenta gândirea noastră.

8. Pentru a afla adevarul, uita-te la picioarele oamenilor
Atunci când oamenii încearcă să controleze limbajul trupului lor, ei se concentrează în primul rând pe expresii faciale, posturi ale corpului, și mâinii. În condiții de stres, oamenii vor afișa adesea nervozitate și anxietate prin mișcări crescute ale picioarelor. Picioarele se vor framanta, se vor intinde si ghemui pentru a diminua tensiunea. Studiile arata ca observatorii au succes mai mare in judeca situația reală emoțională a unei persoane atunci când se poate vedea întregul corp.

9. Să sune autoritar, vorbește mai încet
Înainte de un discurs sau de un important apel telefonic, permite vocii tale să se relaxeze prin menținerea buzele împreună. Dacă esti femeie, asigura-te că vocea ta nu se ridica la sfarsitul propozițiilor ca și cum ai pune o întrebare sau solicita aprobarea. În schimb, atunci când iti precizezi opinia utilizeaza un arc autoritar, în care vocea ta începe pe o notă, se ridică, și scade înapoi în jos la sfârșitul propozitiei.

10. Pentru a îmbunătăți memoria, descruciseaza mainile si picioarele
Cercetatorii Allan si Barbara Pease au constatat lucruri fascinante de la unul din studiile lor: Atunci când un grup de voluntari au participat la o prelegere și s-au așezat cu a brațele și picioarele descrucisate, și-au amintit cu 38% mai mult decât un grup care a participat la același curs și s-a așezat cu bratele si picioarele indoite. Pentru a îmbunătăți memoria descruciseaza mainile si picioarele. Dacă vezi ca publicul prezintă un limbaj al trupului defensiv, schimba tactica, ia o pauza, și nu încerca să-i convingi până când se detaseaza.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *