Capcanele supermarketurilor

Supermarketurile folosesc diferite capcane pentru a atrage clienții lor fideli. În prezent, acestea sunt conduse de corporații uriașe, avand  tot felul de oferte promotionale si tactici diferite pentru a te ademeni sa cheltui mai mulți bani decât intenționezi.

Aceste capcane psihologice și trucuri au fost proiectate după analizarea comportamentului de cumparare a consumatorului, iar ei lucrează foarte eficient. Cunoașterea unora dintre trucurile pe care le folosesc vă pot ajuta să evitati căderea în capcana cheltuielii și să vă păstrați mai mulți bani în buzunar.

Laptele în spate

Articolul cel mai popular care este cumpărat în supermarket este laptele, deci va fi nevoie să va plimbati printre alte standuri pentru a ajunge la lapte, iar ei știu că este posibil să observați alte articole si sa iesiti din magazin cu mai mult decat ati dorit.

Produsele de panificatie si florile în față

Aroma de pâine coapta și mirosul imbatator de flori te bombardeaza atunci când intri în magazin. Folosind psihologia, aceasta este o capcana de a te ademeni pentru a te îndemna sa cumperi, Aceste mirosuri trimit o lovitură de dopamina la nivelul creierului, care este un produs chimic , și mulți oameni nu pot rezista ofertei.

 

Capcanele supermarketurilor

 

Nivelul ochilor

Marcile scumpe sunt întotdeauna plasate la nivelul ochilor, cu branduri mai putin costisitoare la distanta mai mare sau mai mică. Acest lucru este valabil în aproape fiecare culoar în supermarket, cu excepția cerealelor.  În acest culoar, cerealele cele mai scumpe și dulci sunt plasate la nivelul ochilor unui copil, astfel încât copiii să le poată găsi cu ușurință și părinții lor sa le cumpere.

Unele supermarket-uri asaza produsele cum ar fi bomboane, suc, și reviste chiar langa casa. Ce loc mai bun pentru a le cumpara  în cazul în care ți-e foame, sete sau esti plictisit în timp ce aștepti la cozi lungi?

Mostre gratuite

Mostrele gratuite te fac sa cumperi mai mult. Acestea se bazeaza pe utilizarea simturilor, încă o dată, ori mirosind un parfum precum și degustand un produs, ei pot atrage oameni să cumpere produsul.

Fiind constienti de aceste trucuri psihologice care sunt utilizate de catre supermarketuri vă pot ajuta să va păstrați mai mulți bani în buzunar, și vă ajută să evitați cumpărarea elementelor pe care nu le doriti sau de care nu aveti neaparata nevoie. Când mergeti la supermarket, faceti o listă și respectati-o.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *