Amintiri de pe Yangtze

De la Tokyo am zburat la Taipei, unde am rămas cu câteva zile înainte de a zbura la Hong Kong. Hong Kong este locul cel mai potrivit pentru a intra în China continentală. În tren la Guangzhou am avut sentimentul de călătorie în necunoscut.

Este, de asemenea, prima dată când am văzut restaurante cu tot felul de animale vii în containere pentru clienti sa aleaga ce doresc să mănânce. Conceptul ne-a cam tăiat apetitul mai ales ca unele dintre animale erau broaște țestoase, șerpi și gandaci de apa, chiar dezgustător!

Pe străzile din Guangzhou, am văzut multe cupluri occidentale cu copii mici chinezi. Se pare ca adoptia este o afacere in expansiune, pentru ca chinezilor nu le place să adopte în timp ce în țările occidentale există o lipsă de copii adoptabili.

Yangshuo și râul Li

După ce am descoperit cât de ieftin este sa zbori în China, am zburat pe la Guilin, unde curge râul celebru  Li între vârfurile magnifice. Un fel de peisaj amintind de picturi chineze pe care le puteți vedea în restaurantul local chinezesc.

 

Amintiri de pe Yangtze

 

O croaziera pe raul Li porneste lângă Guilin si se termină în Yangshuo. Yangshuo este un loc interesant, cu o strada foarte frumoasa principală plină de magazine mici, restaurante și baruri. Un loc minunat pentru excursioniști de relaxare . Orașul este, de asemenea, un loc bun pentru a lua niște lecții de chineza (sau mai precis Mandarina) pentru echivalentul a doar 3 euro pe oră.

Un aspect străin la Yangshuo este că puteți cumpăra tricouri cu Mao, Che Guevara și Bin Laden. Portrete cu Bin Laden sunt, de asemenea, la vânzare, înconjurate de portrete de tineri, bărbați și femei chinezi .

Three Gorges

Am citit că creșterea nivelului apei în cele Trei Defileuri a fost finalizata până în 2008 sau 2009, astfel încât ne-am gândit, că ar putea fi multe de vazut. Am zburat la Chongqing, unde am facut o croazieră pe râul Yangtze.

Deoarece informații fiabile sunt dificil de obținut, în China, am întrebat agentul despre situația în ceea ce privește nivelurile apei în Three Gorges. Răspunsul său a fost că “tot ceea ce este mai frumos acum”.

 

Amintiri de pe Yangtze

 

Asta a fost nu numai un răspuns complet inutil, dar, de asemenea, o negare tipic chineza a realitatii! Pe Yangtze nu am văzut nimic ce aș numi un defileu real! Sigur, există încă unele vârfuri înalte, care nu au reușit să se scufunde, dar nu există un defileu de admirat.

De fapt, apa a crescut deja la 140 de metri, care afectează nivelul apei tot drumul la Fengdu! Orașul vechi din Fengdu nu este încă scufundat, dar va fi atunci când ultimii 35 de metri de apă se adaugă la lacul artificial. Un nou oraș a fost construit mai sus pe malul opus.

Orașul fantomă, un sit religios aparent dedicat morții și iadului, a fost prima oprire din turneul nostru. Ghizii au vorbit doar chineza, așa că ne-am aventurat singuri. De fapt, partea cea mai interesanta a acestei opriri a fost orașul vechi Fengdu care este pe cale de a fi scufundat și a fost abandonat, cu excepția vânzătorilor ambulanți. Se prăbușește lent și e aproape demolat. Asta a fost un adevarat oras fantoma.

Următoarea oprire a fost la Shibaozhai (un fel de pagodă în partea laterală a unui munte), ce pot fi urcata intr-un telescaun cu 20 de yuani.

Shibaozhai are cele mai multe monumente religioase, care au fost în mare parte distruse in timpul Revolutiei Culturale a lui Mao și reconstruite . Din păcate, se pare că partea de jos a acestei construcții va fi scufundata așa că va fi în picioare, cu picioarele în apă! Ce păcat.

Amintiri de pe Yangtze

 

In timpul croazierei pe Yangtze am simțit furie cand am vazut distrugerea frumuseții naturale și culturale. Pentru a adăuga insultă unui prejudiciu au îndrăznit să numeasca acest baraj, după ce au distrus și a adăugat cuvântul “mare”. În chineză barajul este numit “Three Gorges “. Da, într-adevăr mare!

Dupa turul așa-numitului Three Gorges, încheiat în Yichang, am urcat în primul autobuz la Wuhan. Wuhan părea bine dezvoltat, principala atracție fiind Muzeul Provincial Hubei.

Xiamen

Xiamen a fost o pauza de bun venit. Am merst pe insula Gulang Yu, care este doar la o plimbare cu feribotul de 10 minute de centrul orașului. Aceasta insula are o caracteristică foarte buna , nu exista masini!

Un iritant major în China, este traficul. Nu cred că am văzut vreodată ca o masina sa opreasca pentru pietoni, nici chiar pe trecerile de pietoni!

Având în vedere obiceiurile de conducere criminale din China a fost o mare placere sa rămânem pe această insulă.
Insula Gulang Yu a fost o concesie străina, până la al doilea război mondial, arhitectura de pe insulă încă mărturisește aceasta. În 1949 mii de refugiați au fugit la Xiamen în încercarea de a traversa Strâmtoarea Taiwan să scape de Armata Roșie care avansa. Interesant, insula Kinmen la doar câțiva kilometri distanță este încă în mâinile Taiwanului.

 

Amintiri de pe Yangtze

 

Xiamen mai târziu a devenit una dintre primele zone economice speciale din China, care rezultă într-un grad relativ ridicat de dezvoltare.

Mai multe tuneluri trec prin dealurile de pe Gulang Yu, acestea au fost construite într-un moment în care confruntarea cu Taiwan a fost ridicata. Într-unul dintre aceste tuneluri exista replici ale Xi’an, soldații de teracotă. Deși nu la fel de mari ca și cele originale.

După o plăcută sedere de câteva zile la Gulang Yu, unde am reușit să obținem o cameră cu vedere la orizont spre Xiamen la un preț de chilipir, am luat autobuzul spre Chaozhou.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *